niedziela, 22 stycznia 2017

pion

10l pod zlewozmywakiem 15-30 l do łazienki 100l na wannę odzielnym włącznikiem ( np w przedpokoju). podaj @ to wyślę swoje zdjęcia. Termy (poza wannową ) b.blisko kranów (bez cyrkulacji) . Pamiętaj, że niedługo wannę będiesz używał niezmiernie rzadko, dlatego powinna mieć oddzielną termę.jezeli znajdziesz bojler z grzalka 3-4kW i poj 150-200l... Technicznie to oczywiście będzie OK. Trzeba pamiętać o jednym problemie.W typowym bojlerze woda jest cieplejsza na górze i możesz mieć w różnych momentach różną temp. wody przy jej szybkim poborze. Rozsądniejsze jednak wydaje się rozwiązanie z jednym, większym boilerem. Jeden z plusów to fakt, że nawet w ciągu tygodnia przy mniejszym zapotrzebowaniu na wodę możesz utrzymywać niższą temperaturę co przekłada się również na mniejsze straty (jeśli nie ogrzewasz prądem).problem z temperatura jest taki, ze jezeli chce wiecej cieplej wody to musze podkrecic temperature. Jezeli sie ktos zapomni to moze sie poparzyc. przy moim trybie zycia, goraca wode mam w weekendy a taka w sam raz w tygodniu. Dwa bojlery rozwiazywalyby ten problem, bo temperature wody mam te sama, tylko w weekend mam jej dwa razy wiecej...Jestem ciekaw jakie macie średnice rur w pionach kanalizacyjnych, mam kolana fi 160, i zastanawiam się czy redukować już przed przejściem przez beton czy po wyjściu, czy może nie redukować i macie 160??? Ale to chyba na pion za dużo.kiedyś wypompowywanie wody uczono tak 1 Biały Brat = fi 110 dwóch braci fi 160 - ale to teoria - jak mieszkałem w bloku - 4piętra to piony były fi 110 W starym piętrowym domu zrobiłem według powyższej teorii z piętra Fi 110 redukcja 110/160 trójnik 160 /110/160 dalej do POŚ-a fi 160 (w 110 Biały Brat) Działa od ponad 12 lat odcinek poziomy (leżak) fi160, dalej dwa kolana fi 160 45st do pionu, redukcja 160/110, rewizja i w górę 110, a w górze bedzie do tego podłaczone: 2x sedes, odpływ linowy garażu, 2x umywalka, 2x prysznic, jakaś pralak (t wszystko na trzech kondygnacjach: piwnica, pareter, poddasze) czyli poprawnie zredukowac na 110 za kolanami 160 i jazda do góry z setką Teraz postawiłem parterówkęTeż tak myślałem właśnie zrobić, redukcje za kolanami, a powiedz jak masz dostęp do rewizji??? Też chce mieć tzn. wiadomo lepiej mieć dostęp nigdy nic nie wiadomo, mam na parterze mikroskopijną łazienke bo ok 4 m2, na prysznic, wc i małą umywalke, i w tej łazience chciałem umiecić w rogu w pionie rewizje, Plusem dwoch osobnych jest to ze mozesz sobie jeden wylaczyc, np. ja kapiele biore w weekendy a prysznice w tygodniu. Byloby wygodniejsze takie sterowanie bojlerem ze w piatek wlacza sie tez drugi. Oczywiscie minus to koszt drugiego no i trzeba miec na to miejsce i bardziej skomplikowana instalacje... Nie wiem tez czy to bedzie technicznie odpowiednie zeby na wejscie podac goraca wode, ktora ma przez niego przeplynac... powinno byc ok, ale moze ktos ma jakies pomysly co by moglo sie z tym stac..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz