niedziela, 22 stycznia 2017

wodociag

czy dobrze rozumie, masz kanalizacje pod piwnicą? Bo jak tak to jak zdołałeś z tak niskiego poziomu odprowadzić ścieki, uzyskałeś spad?? JA mam podpiwniczone połowe domu, i miałęm zrobić kanalizacje przez piwnice ale nie w ząb mi to nei pasowało, gdyż rury musiałbym puścić koło komina i tak przez środek - kijowo. Dlatego puszcze pod częścią niepodpiwniczoną, lepiej dla mnie jest właśnie tak no i wypuszczam tylko piony bo nad częścią niepodpiwniczona bedą łazienki oraz kuchnia.kanalizacje w ulicy mam na takiej glębokości (nie pamiętam coś 2,5-3m), że podciągnęliśmy z prawidłowymi spadkami do domu tak ze rura weszła do piwnicy pod ławą, te 40-50cm wystarczyło mi na spadki do rozprowadzenia kanalizy po piwnicy z pociągnięciem leżaka 160 na przeciwległa ścianę (jakieś niecałe 8 metrów)A jak macie ukryte piony w ścianach? Czy murarz musi zostawić bruzde podczas murowania ścian? Mam jeden pion na ścianie zewnętrznej, buduje z BK 24 cm. Czy to znaczy, że jeżeli rura ma np. 110 to ściana w tym miejdcu bedzie miala tylko 13 cm?Ja nie planuje robić bruzd w ścianie, wypuściłem pion w narożniku łazienki i obuduje go płytami gipsowymi, dodatkowo obok bedzie kibelek pod zabudowe więc wszystko jakoś się wkomponuje, tai narzie plan, bo wykonanie wczesną wiosną.Kilka miesięcy temu podłączyłem się do nitki wodociągu miejskiego i niestety mam problem z kranu leci brązowa woda. Zauważyłem jedną sprawę jak odkręcę delikatnie zawory na wodomierzu i woda leci małym strumieniem woda jest czysta, a jak odkręcę zawory na wodomierzu ma max to po jakimś czasie leci taki syf że szkoda mówić istny żur i nawet skręcenie wody na minimum nic już nie daje dalej leci syf i muszę odpuścić ze 100l żeby znowu leciała czysta woda. Moja działka jest w dolinie i różnica poziomów od rury głównej do mojego domu to ok. 8m i podejrzewam że teraz moja nitka stała się istnym filtrem osadnikowym dla tego wodociągu i wszystkie syfy po prostu lecą w dół czyli do mojego domu . Zastanawiam się co mam z tym fantem zrobić?nie wiem jak w B-B, ale w łodzi ZWiK płucze przynajmniej 2 razy w roku swoje wodociągi, dzwoni się do nich, przyjeżdżają i zostawiają odkręcony na ulicy hydrant na jakąś godzinę Będę musiał może i u nas też płuczą. Na razie mi ta woda zbytnio nie przeszkadzała że jest brudna bo ożywam jej do celów budowlanych ale skoro płace za nią to dlaczego mam płacić za taki syf. przyłacze i rozprowadzenia robiłem kilka miesięcy po wylaniu chudziaka (ten zrobiłem zaraz po ławach), wycinałem/kułem odpowiednie bruzdy, wykop, rura, piach, beton, wbrew pozorom nie było tak dużo roboty i zamieszania jak się spodziewałemZałożyliśmy filtr z opłukiwaniem Honeywella, bo po przerwach w dostawie wody (niestety czasem się zdarzają) leci gnojówka z farfoclami i nie chcę, żeby cierpiały baterie i dysze w przysznicu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz